Nyheter

7 MEDALJER I NORGESCUP PÅ KONGSBERG

Den tradisjonsrike 830-cup gikk av stabelen i Kongsberghallen lørdag 28.10., og Levanger Judoklubb stilte med fire deltakere i norgescupen. Stevnet hadde totalt 105 deltakere, og 28 av disse gikk i U15, som ikke telles med i norgescup. Best uttelling ble det til Marius Sundby (15), med gullmedaljer i U18+90 og U21+100. Torjus Ertzaas (16) fikk gull i U18-81 og sølv U21-81. Pernille Ertzaas (17) sikret seg to sølvmedaljer, i U18-63 og senior -63. Lina Bjørås (17) fikk bronse i U18-70. Det ble altså en god dag for Levanger Judoklubb i Kongsberg, og søndag blir det treningssamling. Neste stevne for de flinke ungdommene er NM i Bodø 25.11. Fullstendig oversikt over klasser og kampskjema her.

F.v.: Torjus Ertzaas, Lina Bjørås, Pernille Ertzaas og Marius Sundby.

Åpent klubbstevne med besøk fra Trondheim

Torsdag var det feiring av judoens dag. Judoens dag er 28. Oktober, dagen da judoens far, Jigoro Kano, ble født. Feiringa ble gjort litt på forskudd med et aldri så lite klubbstevne.

Men arrangementet var slett ikke lite. Hele 34 stykker var det som deltok, og 57 kamper. Vi fikk til og med hyggelig besøk fra Trondheim, som kom med 3 deltakere! Det er utrolig hyggelig, og så mange deltakere på et klubbstevne må vi lete langt tilbake i arkivene etter. Med så mange ble det naturlig at stevnet gikk en halvtime over antatt tid, før det ble utdeling av premier til alle.

For mange var dette aller første stevne de deltok på. De ferskeste har bare ett par-tre uker med judo før de fikk teste hva de har lært. De har selvsagt prøvd øvelseskamper, eller randori, på trening. Men, nå fikk de kjenne hvordan det er å bryte noen i bakken, når de gjør full motstand. Det var veldig lett å se at de hadde lært seg ganske mye allerede i alle fall!

For en del av de viderekommende, så begynner de å kjenne hverandre veldig godt. Det resulterte i noen ekstra harde kamper og masse fin judo å se. De er lett å se at de har blitt ganske så tøffe disse mer erfarne utøverne.

Tusen takk til alle som møtte opp og alle foreldre som har hjulpet til!


Neste stevne er Innherreds Cup, lørdag 18.11.2023, her i Eiendomsmegler1-hallen i Levanger. Da blir det forhåpentlig besøk fra Trondheim, Nidaros og Namsos også. Påmeldinga er åpen, og vi håper så mange som mulig fra klubbstevne, også blir med på InnherredsCup.

Informasjon om fakturering for høsten 2023

Kjære medlemmer og foreldre

Vi håper at alle har hatt en fin start på høstsesongen og er klare for hyggelige stunder på matta. Vi ønsker å informere dere om at vi nå sender ut fakturaer for medlemskap og trening for høsten 2023.

Nytt betalingssystem: Spond

Vi har tatt i bruk et nytt betalingssystem, Spond. Dette systemet vil erstatte «Min Idrett», som vi tidligere har brukt. Med Spond vil dere motta meldinger om betaling direkte i Spond-appen eller på e-post, og det blir enklere for både medlemmer og administrasjon å holde oversikt over betalinger.

For mer informasjon om hvordan betaling i Spond fungerer, kan dere besøke Sponds hjelpesenter.

Nytt fra denne sesongen er at vi vil fakturere halvårlig, en gang på høsten og en på våren. Prisene er som før.

Se gjerne etter om du kan benytte Fritidskortet, som gjør at man etter visse regler kan få dekket fritidsaktiviteter på 1500 kr per barn.

Bli medlem eller oppdater medlemskap

Hvis du ennå ikke har meldt deg inn i klubben eller ønsker å oppdatere ditt medlemskap, kan dette gjøres via vår hjemmeside: Bli medlem i Levanger Judoklubb.

Prisinformasjon

For mer informasjon om priser og medlemskap, vennligst besøk vår prisliste.

Takk for at du er en del av Levanger Judoklubb, og vi ser frem til et spennende år med mye god trening!

Populær familiedag

Søndag arrangerte klubben familiedag, hvor alle klubbens medlemmer, familie og til og med en og annen venn var invitert. Og selv om påmeldingen var litt treg i starten, ble det en dag med mange folk i hallen, høy stemning og mye aktivitet.

Oppvarming med Judo-Trening

Dagen startet klokka 10 med en judo-trening for alle barna. Her var det mye lek, latter og god stemning. Barna fikk også en introduksjon til selvforsvar, inkludert teknikker for å komme seg ut av situasjoner som å få hodet i klemme. Treningen varte til 11:30 og satte en flott tone for resten av dagen.

Klokka 12 var det tid for et populært måltid fra BigBite. Dette var utvilsomt en vinner hos barna, og det var knapt en baguette igjen etter dagens slutt.

Fri Lek og sumodrakter

Etter maten var det fri lek med boblefotballer, turnmatte og diverse andre aktiviteter som vi har til rådighet i hallen. Ekstra populært var de helt nye sumodraktene som klubben har kjøpt inn. Disse ble en stor hit blant både barna!

Husk Høstferien!

Vi vil også minne alle om at det er høstferie neste uke, og derfor blir det en liten pause i den vanlige treningen. Vi gleder oss til å se alle igjen etter ferien!


Vi vil takke alle som kom og gjorde denne dagen til en stor suksess. Det var fantastisk å se så mange glade ansikter, og vi ser frem til neste samling!

Se bilder og video fra dagen her.

SANKET NORGESCUPPOENG I FREDRIKSTAD

Fredrikstad Open ble arrangert i Kongstenhallen lørdag 30.9., og Levanger Judoklubb stilte med fem deltakere, som alle sikret seg norgescuppoeng. Pernille Ertzaas tok gull i U18 -63, mens Marius Sundby tok gull i U18 -90 og i U21 -90. Marius fikk også sølv i U21 åpen klasse. Sølv ble det også til Lina Bjørås i U18 -70 og til Robiel Biru Agiz i U18 -66. Robiel tok også bronse i U21 -66. Torjus Ertzaas kom på 4.-plass i U18 -81. Søndag ble det arrangert treningssamling med Giorgi Vazagashvili fra Georgia. Han har medaljer fra både VM og EM, så det ble ei lærerik helg i Fredrikstad for ungdommene våre.

F.v.: Pernille Ertzaas, Torjus Ertzaas, Lina Bjørås, Marius Sundby og Robiel Biru Agiz.

SØLV TIL PERNILLE ERTZAAS I NEDERLAND

Levanger Judoklubb hadde fem deltakere med i Bushi Open i Arnhem i Nederland lørdag 23.9. Stevnet samlet nær 700 deltakere. Alle våre utøvere gikk i U18, og best uttelling fikk Pernille Ertzaas med sølv -63 kg, en meget bra prestasjon i en klasse med 17 deltakere. Lina Bjørås deltok i samme klasse, men hadde ikke dagen og fikk ingen kampseire. Robiel Biru Agiz stilte i -66 kg, med 33 deltakere, og åpnet knallhardt med en seier mot en tysker og deretter seier mot en nederlender. Deretter ble det tap i kvartfinalen, og han lyktes ikke å komme videre i rekval. Torjus Ertzaas, -81 kg, åpnet også sterkt med seier i første kamp. Deretter ble det tap, og så rekval uten å komme videre. Klassen hadde 17 deltakere. Marius Sundby var klubbens tungvekter i -90 kg, med 11 deltakere. Marius åpnet med sterke angrep i ne waza, men det ble likevel tap i første kamp. Neste kamp var rekval, og Marius viste gode takter også her, men ikke nok til seier. Alt i alt var det en meget god dag for Levanger Judoklubb i Nederland, og det viser at iherdig trening gir resultater.

Se bilder og videoer her

Sølv til Pernille Ertzaas i Bushi Open. Foto: NTG Judo

Endelig Trøndercup igjen!

Lørdag 16. september dro 12 utøvere til Trondheim for en etterlengtet Trøndercup. Vi må helt tilbake til 2017 for siste Trøndercup, og endelig er det i gang igjen! All honnør til Trondheim Judokwai som, på strak arm, arrangerte sitt første stevne med Smoothcomp.

Levanger mønstret en sterk kontigent med Werner, Peder, Einar, Heine, Augustin, Olav, Iver, Mikkel, Jonas, Amalie, Jaroslav og Heorhii. Dette var et rent barnestevne, med klasser for U9, U11, U13 og U15. Flest deltakere var fra Nidaros Judoklubb, som nesten alene fyllte opp U9 klassene. Fra Levanger deltok Peder, Jonas, Amalie, Heorhii i både U13 og U15. I tillegg hadde vi med Marius som dommer.

En av dagens høydepunkter var utvilsomt duellen mellom Levangers egne Heorhii og Peder i U15 -45 kg. Begge utøvere hadde wazari da fulltidens 3 minutter var over, og kampen gikk dermed til en spenningsfylt golden score. I ytterligere nesten tre minutter gav de alt, før Heorhii til slutt ble fanget i Peders kesa-gatame. Men dagen tilhørte Jaroslav, opprinnelig fra Ukraina, men nå representerer Levanger, som imponerende nok vant alle sine kamper med ippon.

Se bilder fra stevnet

DELTOK PÅ UTVIKLINGSSAMLING I TRONDHEIM

18.-20. august ble det arrangert utviklingssamling i Rosenborghallen i Trondheim. Utviklingssamlinger er obligatoriske for alle som er med i utviklingsgrupper eller satser mot utviklingsgrupper/landslag i U21/senior. Denne gangen deltok også landslagstrener for U21 og senior Martin Thiblin med sine utøvere. Totalt var det over 50 utøvere på samlinga, og Levanger Judoklubb stilte med 6, og i tillegg trenere. Filippa Brovold og Espen Johannesen var ansvarlige for treningene for U18. Det ble gjennomført i alt fire økter, hver på 2 t og 15 min. Lørdag ble det holdt trenermøte med tittelen «Hva er våre erfaringer fra internasjonale konkurranse, hvor er vi pr i dag og hva betyr det videre, for oss?». Martin Thiblin og Albin Dal stod for presentasjon, som ble fulgt opp med diskusjon og spørsmål. Nå står en hektisk konkurransesesong for døra, og så møtes man til ny utviklingssamling i Oslo 8.-10. desember.

LJKs deltakere, f.v.: Lars Erik Bjørås, Robiel Biru Agiz, Lina Bjørås, Elise Bjørås, Torjus Ertzaas, Karim Levcuks, Marius Sundby og Håvard Thorsø Johansen